Posts

Showing posts from May, 2017

Mengejar Sakura Di Xi'an: Part 4: Muzium Teracotta

Image
20 Mac 2017 (Isnin) Hari-3
Salam n Hi Sume....
Hari ni semua bangun awal. Awal2 pun aku subuh gajah juge. Bilik mandi cuma 1 jadi bergilir mandi. Ari ni perjalanan dikira agak jauh dan makan masa yang lama, jadi konon2 nak bawa bekal. S masak nasi. Masa sarapan tu, semua orang cedok nasi dalam bekas masing2 tapi makan masa tu juga....Aikkk, cane nak bawa bekal?? Sebenarnyer sume pun rasa macam malas nak bawa bekal sebab berat, jadi kitorang bawa jajan masing2 dan semalam sempat beli limau mandrin dan apple, kami bawa buah tu juga sekali. Kalo kat sini payah nak dapat limau mandarin kalo bukan musim perayaan TBC. Tapi kalo kat sana senang je dapat....Manis pula tu. Rezekikan.

Selepas sarapan kami pun bersedia untuk bergerak. Hari ni tujuannya adalah untuk pergi ke Muzium Tentera Teraccota. Antara tempat yang wajib untuk dilawati sekiranya pergi ke Xi├ín. Dari Hotel kami berjalan kaki menuju ke arah Bell Tower. Bangunan Bell Tower tu sebenarnyer terletak di seberang jalan besar. Kiter t…