Posts

Showing posts from January, 2015

Mengembara ke Bumi Kampuchea: Phnom Penh (1)

Image
9 Dec 2014  (Selasa)
Tido tak lena malam tadi. Sejuk Gilerr….aku usha juga capsul hotel tu, punye mahal, takyah la. Numpang tdo kat surau tingkat 1. Bila Kak Senth sampai jam 11pm, Kami pindah ke Tingkat 3. Keadaannya lebih santai dan kurang sejuk. Ingat nak sambung tdo2 ayam kat surau Tingkat 3, tapi bau kasut la pula. Tengok ader 3 org je kat situ yang sedang tido. Aha….kasut sape tu?? Sudahnyer lepak kat luar sementara tunggu subuh. Masuk waktu, balik semula k surau, tukar apa2 yg patut, solat n berkemas. Ya..ya...ya… I ngaku tak mandi…:D...:D...:p

Trip kali ni macam biasa hanya kami bertiga. Di anggotai oleh seorang guru sejarah. Dua lagi, tukang mengekor pencinta alam :D. Aku sebenarnyer tak ada teruja sangat nak ke Kemboja. Cuma Angkor Wat dan Tonle Sap yang sering di sebut2 dalam sesi PDP, sedikit menarik minat untuk berkunjung ke sini. Nak tengok macamana rupa Tonle Sap yang katanya tasik air tawar terbesar di Asia Tenggara! Yang mengembang menjadi 6 kali ganda lebih luas apa…