Posts

Showing posts from May, 2014

UNTUK PAGI KICAUKU MASIH MUDA

Image
UNTUK PAGI KICAUKU MASIH MUDA
Tidaklah aku tahu apakah bening pagi ini kicauku diintip musibah ketika kepak mudaku belum teruji menangkis ancaman yang aku dilepaskan memeta belantara untuk suatu pembelajaran hidup hilangkan ketakutan menjahit kepahlawanan untuk hari depan mentafsir dahan dan daunan disamarkan nafsu atau kebenaran untuk pesta umur sebelum aku dihinggap kematian

Memang bahagia meranting kehidupan pada hijau belantara  di bawah kolong matahari ini ketika aku cuba  tumbuhkan nafas  perciumanku mengenal Tuhan
A Yatim Ahmad KOTA KINABALU

Surat Terbuka Untuk Sahabatku Mas n Lela....

Image
Assalamualaikum n morning.....:)



Selamat Hari Guru kepada mak abah, guru2 ku di Sk Deliama 1, SK Gadong, SMK Seri Patiambun, SMK Limbang, PKSM, UPSI, rakan2 seperjuanganku d SMK Datuk Peter Mojuntin, SMK Labuan, Adikku Cik Ming, abg iparku Jumat Tamin dan semua warga pendidik. Tanpa Mu, Siapalah Aku.....Terima Kasih Cikgu! cewahhhhh........ucapan macam mak2 menteri2 jew.......hehheh...

Semalam, hari guru yg sgt bermakna. aku "bertemu" sahabat lama di sek. rendah dulu. sama2 menuntut ilmu d Sk Gadong. kami sangat rapat, tp terpisah haluan bila masing2 naik ke sek menengah. setelah berbelas tahun masing2 "hilang" dr radar, akhirnya kami "bertemu" walau hanya sekadar bertanya khabar d whatsapp. Mas, kawan baik aku. ayah dier cikgu sek kami. Lela pula, kakak aku dulu tunang ngan pakcik dier. Tp jodoh drg tak panjang, lagi sebulan nak kawen, Pakcik dier meninggal. Kesian. aku masa tu sek rendah lagi. sedih. memang kami sayang bakal abang ipar aku tp nak buat …

Kenangan: Esok, Hari ni & Semalam

Image
Salam n hiii.....

1 May 2014: cuti ari ni. Sempena cuti Hari Buruh.....Selamat bercuti warga buruh... Cuti ni, aku tak de kemana, duduk umah berehat. Hajat di hati nak usha kedai baru kat layangan, bukak May ni katenyer. Tapiiiiii......nan adooo............. Malas. Ishhh...aku kan mmg payah benor nak kuar kalo dh kat umah. Sungguh!! Kalo ader hajat atau keje tu lain cite. Ni kisahnyer kalo sesaje nak jengjalan. Ker sbb aku yg kene drive. kalo aku dok numpang ajer, rajin kot....:D. Ader sesiapa nak jd driver aku????........... ;) Semalam dah ckp kat cik Pej, bangun awal, kiter g jogging kat pantai. sekaliiiiii pagi td hujan. Punahhh! Terus tarik selimut balik....

Dah cuti ni rajin la pula update blog yang dah lama berkarat.....cite pasal anak2. Anak2? Teringat pulak kat xbf...... 
A: dah bape org ank skg? Aku: ramai.... A: wahh....aktif ko eh.... aku: (Dlm Hati).....aktif palakotakhang.....wakakakk....
Anak2 pelajar la. aku ngaja kelas pelbagai peringakat kecerdasan. Kategori A,B,C, da…