Posts

Showing posts from September, 2013

Pertandingan Melukis Poster 1Malaysis Bebas TIBI...

Image
Assalamualaikum n Hello...


2 daripada 3 artis yg aku bawa td...:)
ari ni tadi aku bawa 3 "artis" yg power p pertandingan melukis poster 1Malaysia Bebas TIBI katernyer kar Refflesia U.K.. Masa 2 jam. standard la kan. depa melukih kat luaq, kami sifu2 dengaq ceramah. 30 minit sblm tamat aku p jengok. yg 1 80% dh nak siap. 2 lagi br 50% siap. yg 2 ni dah nampak stress, ditambah lg suara kakak urus setia tu terlampau kuat (depa 2 ni kata la, bg aku biasa je) bgtau minit2 terakhir yg tinggl.

aku tiup semangat, "takpa a, kalah menang adat pertandingan kan. yg penting saat2 yg masih ader ni ko cuba kaler maner sempat. jangan cepat putus asa sblm masanya. kalo menang alhamdulillah, kalo kalah pun ok la kan tp kalah bermaruah....(depa terus tenyeh kaler sambil dgr ceramah free aku....wahahhahah.....)

" at least ko dpt ilmu, pengalaman dlm pertandingan...ko tau dimana kesilapan yg patut diperbaiki. Lepas ni kalo taiko bw lagi p ptandingan, ko ble adjust maser. Melakar tak pe…

China_Mei 2013: (5) Jalan2 di Beijing Lu

Image
31 Mei 2013

Hari ni kami bercadang untuk ke Beijing Lu. Salah satu tempat memborong katernyer.......Oleh sbb dah tau kedai buka kira2 jam 9-10am (standard la kan)......kami sengaja berlengah2 di dalam bilik sambil menikmati breakfst yg diangkut dr Malaysia. Kira2 jam 9 kami pun bergerak. aku bawa bekal biskut n nescafe dalam cawan tinggi (bawa dr mesia jugak). Gigih betul aku bw bekal kan. Nasib baik tak bawa rice cooker...:)

Dari Hotel kami berjalan kaki ke Haizhu Square. KH membeli token. tak beli pun yg kad topup tu sbb tak lama di sini, lagipon bukan panjang sgt pon Q. 1 je perhentian.....aku ingat dekat je Beijing Lu ni sebenarnyer dr Haizhu Square. Tapi oleh kerana kami ni pelancong, buat2 la cara pelancong ye....kang sesat kang, Pak Polisi pun tak leh tolong...:). 60% takut....40% berani. So amik % paling banyak. hehhe....

Haizhu Square - Gongyuanqian Station
Tambang: RMB2 (lebih kurang la, tak ingat)

Ok dah sampai dah. Jangan lupa ambik exit C...Kang pg pintu lain kang jumpa pu…