Posts

Showing posts from August, 2012

3 Suara Miming (Lagu Raya)

Image
Lawak aidilfitri.......hehheheheh

Kreatif juga la mamat 3 orang ni. memang lucu. mula dapat dari kawan FB Zul PK.

Paling lucu tengok baju merah tu. ngam betul. lembut jer badan dier menari. yg 2 tu comel je, muka pun sama. adik beradik kot. aper pun mmg kreatif......:) tahniah....

Balik Raya

Image
Assalamualaikum n Selamat Pagi.....
ari ni 16 Ogos. Tak keje, sbb dpt cuti berganti. So, bersedia untuk bergerak balik kampung......aku tak dapat tiket, waiting list jer..:( tapi tengok ni.....


foto diambil pada jam 5:40 pagi. tapi tengok Q tu......panjang betul. ingatkan aku bertolak subuh td dah cukup awal.....:) gigih malam td kemas barang, tido pun lewat, jam 3.00am beb.....alarm bunyi 3:50 untuk sahur, ble lagi tdo kejap 50 minit. Semangat nak balik raya kan, tak rasa mengantuknyer...:)

mula sampai td ader viva hitam dpn accent tu, sekali dier keluar balik. tak tau nape, dapat la ke depan sket...makaseh tuan punyer viva...:) tengok si accent tu, skirting depan dier dah hilang, :) masuk lubang,  tambah parah bila naik feri, sangkut pulak.....habis rongak gg tepi tingal gg depan, tensi jugak la. terus order baru RM250. ingatkan mahal. tak masuk cat. sekarang yg baru tu ader dok kat umah, tak antar cat lagi. nanti lepas raya. kalo pasang skg sama gak, kalo sangkut lagi......sayang b…

Minat

Image
Salam.  ari ni td sekolah tp tak ramai yg p. Yang best nyer sek sampai 2.50pm. Jadual jumaat....mula awal jam 11. :)....
Cerita pasal minat, korang hobinya aper? aku suka melukis. Tapi kan sekarang ni, sejak tak ngaja seni dah aku mcm kehilangan masa utk melukis. kalo dulu, masa pnp, sama2 melukis ngan bdk2. 
Dulu aku tak pandai lukis potret, tp sejak berlatih sket2, nampaknyer ader kemajuan. Kalo rajin sket lg...mesti tambah mahir..:) 



Foto diambil menggunakan kamera HP Murah...:) ader beberapa lagi tp malas nak amik gambar. tunggu aku beli Samsung S III, senang sket nak transfer gambo....:)

Guru mengamuk kerana elaun

Image
Salam n Selamat Pagi... Lepas sahur n subuh, tenet laju jer berbanding mlm. Rasa rajin pula nak menaip..Arie ni sabtu 11 Ogos 2012, kije ok. Ganti untuk cuti ghaye 17 Ogos....Maka nyer perlu tunggu siang nak jemur kain awal, lambat nti panas plak...:)
Ok kembali kite kpd tajuk sebenar. aku dapat video ni dr FB. Seorang Guru yang mengajar di pedalaman marah kerana tak dapat elaun pedalaman. Marah betul dia....:) Tapi barangkali ada kewajarannya. Aku terbaca komen seorang insan pada Video tersebut "ini lah jadiya bila kerja tak ikhlas". 
Pendapat secara peribadi aku, ini bkn soal keje xikhlas, sebenarnya. Kalo kiter tgk video ni smpi habis, jawapannya ada dsitu. Ini soal keadilan (bak kata beliau). Sek yg lebih jauh ke dlm yg lebih daif, x dpt elaun pedalaman, tapi sekolah yang lebih dekat keluar kebandar, dapat elaun tu. itu la puncanya kemarahan beliau. Kalo nak bagi, biar sekolah yang sejalan dengannya dapat. kalo tak nak bagi, semua sekolah yang berkenaan pun tak dapat. i…

Catan Biru II

Image
CATAN BIRU (II)

Telah kuberikan pensil dan kertas.. Lukislah semahumu, biar saja kuperhatikan Gambarkan hitam dan putih kehidupanmu
Kerana ku tahu lambat laun, dengan sedikit tabah kau akan pandai melakar,  Gelap hitam itu telah kau kenal, begitu juga putih yg mengisi ruang.
Jangan menanti kerana aku tidak bercadang membelikanmu pensil warna Dan tidak perlu juga ku ajar tentang kebijak sanaan  Mengenal perbezaan biru langit dan laut agar suatu hari kau mampu Membezakan warna pasir dan pantai ,  bila perlu kau birukan bulan di kaki horizon dan mengerti pasang surutnya laut. 
Keindahan itu berkait dengan hati yang bersih dilakar di kanvas damai Menghalusi setiap inci ruang hingga kau siapkan. Seterusnya dibingkai dan digantungkan di tengah laman Bukan dibiar kusam atau hilang begitu saja dilayang angin.
Carilah dirimu dalam lukisanmu.  Kerana dengan mencari baru kita bisa mengenal untuk mentafsir Lalu menilai dari gugusan ilmu, erti secalit warna di kanvas kehidupan.

Shahizan Desa Kang…