Tuesday, 27 March 2012

BANGKATAN

salam n gd morning...:)

ari ni ramai yg like bangkatan aku...:) actually lukisan ni dah lama tahun lalu masa aku join pertandingan KTNS 2011. Tapi kalah. hehheh......its ok cubaan untuk mengali lebih banyak pengalanam n baik untuk kesihatan skill yang telah sedia ada. aku akui sangat banyak kelemahan lukisan ni. bak kata my frenz di geng pelukis seni. warna aku guna tak masak. :) okey....akan datang cuba utk lebih xplore warna2 masak.




Suza Umairah ni karya sendiri ke? bahan media apa guna ni?pada 7hb Oktober 2011 pukul 6.18 ptg · Suka

Nanie Amat aha. :) guna akrilik sepenuhnyer. 1st time join pertandingan karya pilihan negeri sabah 2011. tp tak menang...:) tak pe....cedok pengalaman..:)
pada 7hb Oktober 2011 pukul 6.19 ptg · Suka · 1


Suza Umairah best..bagus ade keberanian tuk mencuba...bape ye rm harga akrilik? masa study dulu ko amek 2D ke dgn encik Fauzi?
pada 7hb Oktober 2011 pukul 6.20 ptg · Suka

Nanie Amat
emm....rasa nyer aku amik 2d asas ngan en fauzi. tak ingat....yg aku ingat aku tak berani amik 3d lanjutan.....killer subject!!! hehhehh.......oh, kat sini akrilik tu arga RM7.20 75ml. paling murah setakat ini yg aku jumpa kat sabah. kat si...Lihat seterusnya..
pada 7hb O

ktober 2011 pukul 6.28 ptg · Suka · 1


Hasnah Latip hebat ko nani mesti ko dapat buku himpunan semua karya yang ikut pertandingan itu akak nak join tp sibuk ba...akrilik ada di jual di Tawau ni paling mahal RM39 ada jg RM29
pada 7hb Oktober 2011 pukul 7.27 ptg · Suka

Nanie Amat kak Hasnah Latip, cuba2 saja ba ni kak......sangat banyak kelemahan. br pernah bercinta dgn akrilik, hhheheh......manada dapat buku. aku p antar peringkat bahagian......
pada 7hb Oktober 2011 pukul 7.31 ptg · Suka


Hasnah Latip pasti dapat, mau betul akak ikut ni
pada 7hb Oktober 2011 pukul 7.33 ptg · Suka

Nanie Amat ya la kalo kna bagi terima saja. tahun depan la ikut. punya mahal di tawau akrilik tu. disini kedai cekik darah dikaramunsing tu pun semahal2nya rm25 (kata studentku la) itupun 120 ml....cana la budak kakak buat projek drg ari tu
pada 7hb Oktober 2011 pukul 7.45 ptg · Suka


Yus Shuhaini · 6 rakan bersamaHahaha.....
pada 8hb Oktober 2011 pukul 5.57 ptg · Suka

Nanie AmatYus Shuhaini: drpd cikgu ketawa lebih baik cikgu bg komen, +ve @ -ve ble diterima untuk membaiki kelemahan sedia ada.
pada 8hb Oktober 2011 pukul 7.15 ptg · Suka


Brummer Abel · 7 rakan bersamacntik plk ckgu ni,hahah konon la
pada 23hb Oktober 2011 pukul 3.19 ptg · Suka

Nanie Amat na...? sepa buta skg tuBrummer Abel??? heheh....
pada 23hb Oktober 2011 pukul 7.25 ptg · Suka


Halim Batak folkart ba ini.... lawa ba e2....!
9 jam yang lalu · Suka

Nanie Amat wakakkakak
9 jam yang lalu · Suka

Nanie Amat yg penting tuan punya tu mesti maintain lawa walau nda cukup tdo
9 jam yang lalu · Suka


Ida Ali nani yg lukis? kagumnya
9 jam yang lalu · Suka


Halim Batak ni pun ok apa! KLASIK ART ba.. subjek da ada.. cuma masak kan warna... insyallah boleh. sorry ar.. komen jujur ni.
9 jam yang lalu · Suka


Halim Batak nah kan! ko teda pecaya... tu c Ida da cakap!!!
9 jam yang lalu · Suka

Nanie Amat uihhh itu yg baik kritikan jujur untuk menjadikan ia lebih baik. tq...tq...:)
9 jam yang lalu · Suka

Nanie Amat yakan kurang campuran warna ba. maklum la miskin masa tu mo beli warna..:)
9 jam yang lalu · Suka


Halim Batak sya pun tau ckp ja.. sya pun maci mencari warna2 masak ni... ada masa free tu datang la laman seni, ramai kekawan sini yg boleh kongsi.... durang semua ok ni....
9 jam yang lalu · Suka

Nanie Amat ok insyaallah. 1st time pakai akrilik..:)
9 jam yang lalu · Suka


Halim Batak insyallah boleh 2.
9 jam yang lalu · Suka


Sonia Ferlynne Biajin WAHH , cikgu cntiknya :)
4 jam yang lalu · Suka
*********************************************************************************

antara komen membina rakan taulan. ader jugak yg sekadar ketawa. Ketawa ni sebenarnya banyak makna. adalah lebih baik sekiranya dier memberi komen. samada positif atau negatif sangat di alu2kan. itu lebih baik daripada memberi komen "hahahahhaha..........". Mula tu sentap juga. tapi...ya okey. Ini proses belajar. kalo tak bila lagi nak mencuba...:)

kalo kamu ada minat, ya bisa diteruskan. jangan di simpan.....:) akan datang aku postkan lagi karya2 ku yang tak begitu mantap..:)

jumpa lagi di lain waktu. bye......:)
Salam...
eh lame giler aku tak update..:) ala bukan nak paksa org baca pun. kalo kebetulan orang singgah, time kaseh daun keladi, lain kali baca lagi...:)

ari ni ari ke-2 latihan muzik angklung. Sangat bez....enjoy. mula tu taknak ikut. tp fikir balik kenapa tidak, pengalaman tu, bila lagi?..so aku pun join la geng muzik. mengikut jadual kumpulan ni akan mengadakan persembahan okestra angklung gemersik gema getaran guru pada 14 april 2012 di Pusat Konvensyen Ujana Kewangan.

Sebelum latihan aku sempat keluar makan dgn seorang rakan. kami sembang pasal aktiviti cuti baru ni. Sembang punya sembang sampai la citer psl umah dier. Dulu kwn ni ader beli rumah, dier byr dipost n xhusband (dulu husband la) bayar bulanan. skg dh divorced. skg dier dlm proses nak jual rumah tu. Tp dier kena bayar bulanan tertunggak hingga bulan 5. aku pelik, apsal dier bayar sedangkan yg tinggal kat rumah tu xhusbnd dier. lebih haru lagi, baru ni dier pg umah tu, xhsbd dier ader kat rumah tu dgn wife baru dier. ok yg no.3....selepas kwn aku, kwn aku dh dvove, dier jd no2.

kesian juga dengar citer dier tp hati dier kental, semangat tinggi. Yang itu bagus. kwn aku sempat tanya pd yg no. 3, err...no.2 tu, samada dier dah jumpa isteri pertama @ belum? dier kata belum n si suami pun tak bagitau. xbagitau? ok tp nak sanding xlama lagi? sanding nikan majlis terbuka, tak ker nanti isteri tua dapat tau n mengamuk? ok...itu cete dr mulut si no. 2, si suami pulak kata kat kwn aku, dier tak sehaluan lagi dengan yg pertama...ok. semudah itu. selepas berpisah ngan kwn aku sbb nak kembali pd isteri 1 yg disahkan mengandung maser tu. pas2 dier kata dier sebenarnya tak nak berkawen lagi, tapi si no.2 memaksa.....walaupun si suami kata dier tak der duit. segala kos sanding keluarga si no. 2 yg akan tanggung sepenuhnya. oh kesiannya......kesian pada si wanita. kawan aku kata kat xhsbnd dier, kalo dier tau dier nak berpisah ngan isteri 1, baik drg tak bercerai dulu. sbb dier fikir psl drg ada anak. 

aku kata kat kwn aku, sebenarnya dier tak rugi satu sen pon. Memang dalam islam bercerai tu tidak digalakkan tapi kalo itu la jalan terbaik, kena redha.... daripada dia terus bersama, belakang2 suami dier makan luar n dier makan hati. itu tak bagus untuk kesihatan hati n mental juga emosi.

n aku bersimpati la kat xmadu kwn aku. Dlm dier marah2 kwn aku dulu tu, ahernyer dier masih juga ditinggalkan dgn anak yg dh msk 3. Sangat aku simpati. kalo nak kira yg 1 tu kje bagus ye...pegawai kat hospital. itu pun tak menjamin kebahagiaan mahligai yg dibina. apa yang dicari si lelaki sebenarnya? Keseronokan? mencari si wanita yg mampu menanggung hidupnyer? oh......kesian nya kalo terjumpa lelaki sebegini. yg aku tak faham beberapa tahun dah bercerai masih tak malu tinggal kat rumah kawan aku dulu dgn tak bayar bulanan rumah tu. n boleh pula bertanya" apa yg kamu buat disini?" pada tuan punya rumah...sangat2 lol....


Tuesday, 6 March 2012

APA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG SEORANG AYAH


Mungkin ibu lebih kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tapi tahukah kita, sebenarnya ayahlah yang mengingatkan ibu untuk menelefon kita?

Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tapi tahukah kita bahawa sebaik saja ayah pulang bekerja dengan wajah yang letih ayahlah selalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian

Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jangan minum ais!".Tapi tahukah kamu bahawa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dengan tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bahawa ayah hanya ingin menjaga kita? Kerana bagi ayah, kita adalah sesuatu yang sangat berharga.

Saat kita sudah di percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melanggar kepercayaannya...Maka ayah lah yang setia menunggu kita di ruang tamu dengan rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah menghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..
Di saat kita memerlukan ini-itu, untuk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dengan bangga..

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayah pun tersenyum bahagia..

Apa kita tahu,bahawa ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?

Ayah menangis kerana ayah sangat bahagia..Dan dia pun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yg sesekali dtg untuk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yang tak lagi kuat untuk menjaga kita..

share: FB

*********************************************************************************

Sedih tengok gambar seorang lelaki tua mengesat air matanyer. Tentu dia juga seorang ayah. Teringat abah aku kat kampung. Dulu abah aku garang, suka merotan n aku tak rapat ngan abah dulu, juga aku kurang bercakap sbb aku takut abah garang. Tapi aku ingat maser nak naik tingkatan 1 abah aku la yang dulu belikan aku beg n selimut utk di bawa ke asrama. sedih sangat....:(

Bila adik bongsu aku lahir, abah aku dah mula berubah. Dari garang jadi lembut sket. Sebab mak aku lahirkan adik aku yang bongsu tu susah sangat. mak aku besalin kat rumah. Baby dah lahir tapi tembuni tak kuar. Kami menangis maser tu. ahernyer mak aku di bawa ke hospital, nasib baik tak der aper2 yang berlaku. Mungkin itu sebab abah berubah menjadi tak garang. 

Kini bila dah dewasa, aku nampak abah aku seorang yang pendiam, tak banyak cakap. Tapi kadang2 tahap kerisauan n keberharapan nyer tu lagi tinggi dari mak aku. contoh, baru2 ni aku suh adik aku g labuan antar barang. adik aku tu dah besar 19 tahun dah. so aku rasa dier tak takut punya nak g labuan sorang2. pastu adik aku kata abah nak ikut sebab dier takut adik aku sesat @ di colek orang. hehehhe....tapi kan aku lagi risau kalo dier jalan sorang2. Kat pekan Beaufort tu walaupun kecik tp salu ader org2 tua yang kena tipu, kena pukau n duit drg kena amik. Aku salu pesan kat adik aku, kalo abah jalan g beaufort temankan la dier. Kesian, nanti ader org mengambil kesempatan. 

Bila duduk jauh dr keluarga, teringat kat mak ngan abah kesian sangat, kadang, nangis gak sorang2. Ari tu adik aku cerita pasal ader orang kat kampung (kira saudara jugak la, tp jauh, aku tak kenal). mak drg dah meninggal dunia, pastu nak salahkan abah drg pulak sbb mak drg dah meninggal tu. Pastu mcm nak balas dendam drg tak hiraukan, tak bg duit belanja kat mak abah drg. aduhhhh...ader juga org mcm tu. Semoga aku tidak bersikap sedemikian rupa........

Sayangi Ayah juga ibu tanpa membezakan kasih sayang antara keduanya...

Saturday, 3 March 2012

2012 Oscars Red Carpet

Kalo kiter tengok Majlis yang melibatkan artis2, tak sah kalo kiter tak tengok fesyen2 dorang kan..Memang cantik serta MAHAL. Ader yang kepunyaan sendiri n adr gak yang ditaja. Kalo lelaki tak gitu menarik perhatian sangat. Tapi wanita....Harus dilihat....Meh tengok fesyen artis barat di Annual Academy Awards.
Emma Stone.....Merah sesuai dengannya. Nampak seia sekata je ngan hand bag n rambutnya
Aku nampak ok jer. cuma yg pelik tang warna rambut Kelly Osbourne. Nampak macam dier dah baya nenek-nenek....Dapat la Grade-D

Jessica Chastain. Warna Emas tu aku rasa menyemak je. Sakit mata tengok.... 
Michelle Williams. Grade: B. Nampak comel je dier pakai baju ni. Ilham dr kerang katenyer. sipi lagi aku ingatkan ilham dr gunung ganang
Aku nampak ok je. Biasa. Kosong. Nasib bek ader sesuatu yg kontras kat pinggang n lengan nyer.
Maya Rudolph. Grade: C
Rooney Mara: Grade: A-
ader la kelainan nye sket. Tang kat dada tu, nampak? dier tak bawa sebarang aksesori. Cukup la hanya tampil dengan lips merah menyalanyer....
Kate Mara. Grade: A-. Kain nyer cantik gilerrrr.....tp macam turun sket kat dada. Bukan buah dadanyer yer, kain tu.. 
Kristen Wiig. Grade: B Biasa je. tp kainnyer memang cantik
Melissa McCarthy. Grade: D Baju dier dekat2 same macam si Sherri Shepherd. Tp dier dapat Grade C
Nasib baik pakai Hijau. Kalo tak tenggelam. 
Aku suka baju ni. simple. Kalo nak tiru fesyen ni ote sket la, sesuai dgn keadaan masyarakat mesia
Bungga kat pinggang tu cantik tp tak jatuh ker???
selesa jer dier tayang tutttttt......
Yang ni ble tiru. kemas. tutup sume. tp lubang2 kat dada tu ble tukar ke manik2....

ni nak ikut stail osama laden ni
aku suka bag n rambutnyer......
cantik. Tapi kalo I pakai I jatuh tersadung terpijak kain sendiri...awwww.....:)
Macamana dier kawal leher baju supaya tak jatuh ek??
ni pon aku suka cantik
Macam iklan susu aper nama tu...susu diet tu....
Ikan duyung. aku ader baca kat satu artikel yg katenyer baju Jelo ni sipi lagi nak nampak puting beliung.....
Lelaki tak payah bayak kuar duit. biasa saja
ok....ble la
Ngam. Teringat kawan aku cikgu Minie, Ketika makan malam DPM 2011. 
Dr jauh macam Ning Bizura. Ble tiru utk baju bertunang...hehhehe
eh tetiba kasut kat bawah pink....
Brad Pitt....hensome tapi tak ble lawan my BF Tom Cruise....hehheh
I pakai untuk Majlis nikah....:)

Angelina Jolie dapat Grade A okehh.....dier memang cantik pon....tengok matanyer.memukau. tapi wajah nyer  nampak cengkung



Mengejar Sakura Di Xi'an: Part 4: Muzium Teracotta

20 Mac 2017 (Isnin) Hari-3 Salam n Hi Sume.... Hari ni semua bangun awal. Awal2 pun aku subuh gajah juge. Bilik mandi cuma 1 jadi berg...